Du kender det sikkert: du har sendt en mail, men modtageren har ikke modtaget den. Med lidt held kan du finde samme mail i din mappe med Sendt Post, så kan du sende den igen. Men den ekstra handling er bare et irritationsmoment: kan du slet ikke stole på at de mails du sender, kommer frem?

At sende mail er efterhånden værre end raketvidenskab. Noget, som skulle virke så let og elegant giver bare udfordring på udfordring. Siden e-mail blev opfundet i 1971 af Ray Tomlinson, er der skruet gevaldigt på teknikken. Og selvom principperne stadigvæk er de samme, er der sket en hel del ændringer i hvordan en mail, du sender af sted, bliver håndteret udenfor dit syn.

RFC’s

Den store udfordring er dog, at der ikke er lovgivning om hvordan en mailserver teknisk skal fungere, og at alle og enhver har retten til at eje en mailserver helt selv, uden at den skal opfylde bestemte krav. Naturligvis kan den ene mailserver nægte mails fra en anden mailserver, hvis den ikke opfylder bestemte krav, men det kræver at den modtagende mailserver hele tiden er under opsyn. Hvilket heldigvis også er tilfældet for de fleste mailservere. Og for ikke at gøre arbejdet sværere end nødvendigt, er der noget der hedder RFC’s. RFC står for Request for Comments, og er en liste med anbefalinger af IETF (Internet Engineering Task Force). Denne IETF er stiftet i 1986, og er en meget bredt anerkendt institution der arbejder med standarder indenfor computernetværk, herunder e-mail.  En del af disse RFC’s handler om hvordan en mailserver eller en mailklient (Outlook, Windows Mail, Apple Mail, Thunderbird osv.) skal håndtere mail.

Hvad laver et SPAMfilter?

Men ikke alle funktioner udføres i alle SPAMfiltre. Det er også værd at bemærke, at der er både SPAMfiltre i det program, du bruger til at modtage mails med, og på servere dit mailprogram forbinder til. Fælles for SPAMfiltre er, at de tilføjer et markat til enhver mail med en vurdering. Og så bliver det overladt til det overbærende system om at gøre noget med det markat: flyttes mailen fra indbakke til SPAM-mappen? Slettes mailen for bestandigt? Bliver der tilføjet en tekst til emnelinjen eller selve meddelelsen? Eller gøres der ingenting?

Er det dig eller en maskine?

Hvad der end sker, det er vigtigt at huske at SPAMfiltre er automatiske systemer. Det betyder at de kan lave fejlbedømmelser, uden at de skal aflægge regnskab for det.  Jf. Statista blev der i 2021 gennemsnitlig sendt 105,67 milliarder mails om dagen (!), hvoraf 88,88 milliarder blev betragtet som SPAM, det svarer altså til 85%. Andre undersøgelser siger at det er 45% – sandheden ligger nok et sted i midten. Det betyder, at der nok er en større sandsynlighed for at en mail, der bliver sendt til dig er uønsket end at den rent faktisk er en mail du er interesseret i.  Både på grund af den enorme mængde mails der bliver sendt hver eneste dag, men også på grund af den andel, der udgør SPAM, er det ikke underligt at systemerne er rimelig stringente: den mindste alarmklokke kan gøre at en mail havner i ”uønsket post”.

Mange mails bliver ikke sendt af mennesker. I hvert fald ikke direkte. De fleste mails bliver faktisk oprettet af systemer:

WordPress sender SPAM

Jeg får mange henvendelser fra folk, der har en hjemmeside med WordPress. På deres hjemmeside har de en kontaktformular. Men når folk skriver en meddelelse der, så kommer den ikke frem til deres indbakke. Indimellem tjekker de så deres SPAM-mappe, og opdager at nogen har skrevet til dem for tre, fire uger siden. Det er pinligt, og det koster penge.

85% af alle mails er SPAM

Statista

Værre er det, hvis du har en webshop på WordPress. En kunde bestiller en vare – men hverken du eller kunden får besked om det. Det ender med at kunden ikke får sin vare, og bliver utilfreds. Det kan ende med at du får en dårlig anmeldelse på Trustpilot, hvilket gør at nye potentielle kunder vælger dig fra.

Derfor er det uhyre vigtigt at du i det mindste holder øje med din mappe med uønsket post, for at se om noget er kommer derind uberettiget. Og når det sker, skal du markere den pågældende mail som ”ikke uønsket”, for at kunne udøve en lille smule indflydelse på, om lignende mails fremadrettet måske skal flyttes tilbage til din indbakke, automatisk vel at mærke. Men det kan du kun gøre for de mails der sendes til dig, ikke de mails der sendes til dine kunder.

Hvem er din mailudbyder?

Endnu bedre ville være, hvis du sørger for at der er en ekstern mailserver med et godt renommé, der står for håndtering af de mails fra din hjemmeside. For dermed kan du også mindste risikoen at vigtige mails fra dit websted havner i SPAM hos dine kunder.

Nu har jeg ofte advokeret for at folk dropper IMAP4 og skifter til Exchange. Hvis du ikke ved hvad det er, så  kan du læse om det her. Det korte af det lange er: IMAP4 er en gratis, open source  mailserver, og Exchange er en type mailserver som koster licenspenge for den person eller organisation der ejer serveren. Exchange har dog en del fordele som IMAP4 ikke har. Hvis du har et erhvervs-abonnement på Microsoft 365, som er koblet til dit domæne, så kan du få Microsoft til at håndtere din mail – og det gøres via Exchange.

Og når du har det, så kan du koble din WordPress-opsætning til Microsoft 365. Du skal bare bruge et plugin der hedder WP Mail SMTP Pro, altså den betalte version. Den kan du købe hos mig, men også direkte hos WPForms, som har lavet pluginet. Køber du hos mig så sørger jeg for at den bliver sat op korrekt. Men hvis du vil gøre det selv, så får du her en guide:

WP Mail SMTP Pro – sådan gør du

Denne guide fortæller dig punkt for punkt hvad du skal gøre for at installere plugin’et WP Mail SMTP Pro, og koble det sammen med din Microsoft 365 for Business.

Det forudsættes derfor, at du

Jeg anbefaler at gøre det fra en computer, da det er rimelig bøvlet fra en mobil eller tablet.

Trin 1 – Åbn din WordPress Kontrolpanel

Hvis du endnu ikke er logget på, så skal du åbne din hjemmeside som om du bare vil se den. I adresselinjen på din browser, fjerner du alt hvad der står bar dit domæne, og her skriver du i stedet /wp-admin. Derefter trykker du på enter. Dette virker i de FLESTE tilfælde.

Trin 2 – Åbn sektionen Plugins

Hvis din navigationsmenu er minimeret, skal du finde et lille ikon der ligner et el-stik, eller maksimere menuen. Ved maksimeret menu kan du se hvad de forskellige punkter hedder. Du skal klikke på punktet der hedder Plugins

Trin 3 – Forbered tilføjelsen af et nyt plugin

Nu skal du fortælle WordPress at du vil tilføje et nyt plugin. Det gør du ved at klikke på knappen Tilføj nyt – som ligger lige bag titlen af den side, du har åben nu

Trin 4 – Søg efter WP Mail SMTP

Det plugin vi skal finde, hedder WP Mail SMTP.

Bemærk: ikke WP Mail SMTP Pro – det kommer senere.

Skriv navnet i søgefeltet og tryk på Enter

Trin 5 – Vælg det rigtige plugin

Der vil være en del resultater der dukker op. Den, du skal bruge har et ikon som en due, og pluginet hedder “WP Mail SMTP by WP Forms – The Most Popular SMTP and Email Log Plugin”.

Trin 6 – Installer pluginet

Klik på knappen “Installer nu”. Systemet vil arbejde lidt på det, og når det er færdig, vil knappen forsvinde. Til gengæld vil der komme en knap som hedder “Aktiver”.

Trin 7 – Aktiver pluginet

Når du klikker på Aktiver, vil du automatisk blive videresendt til opsætningsguiden.

Trin 8 – Afbryd opsætningsguiden

Vi vil endnu ikke sætte pluginet op – først skal Pro-versionen aktiveres. Så du klikker her på Go back to the Dashboard (på dansk: gå tilbage til kontrolpanelet)

Trin 9 – Find din licensnøgle

Nu skal du åbne din mail. Hvis du bruger webmail, så anbefales det at åbne din mail i et andet faneblad, for vi skal tilbage til den side, du er på nu, senerehen.
Du har modtaget en mail fra WP Mail SMTP med en nøgle. Den ligner denne her:

Trin 10 – Kopier licensnøglen

Marker licensnøglen (bag “License Key”) og kopier hele strimlen. Vær sikker på at du ikke kopierer ekstra tegn eller mellemrum med.

Trin 11 – Indsæt licensnøglen

Nu skal du gå tilbage til det faneblad hvor du har dit WordPress Kontrolpanel åbent. Du er stadigvæk på den side, hvor du kan se indstillinger til WP Mail SMTP.

Her indsætter du den nøgle som du lige har kopieret ud fra din e-mail, derefter klikker du på Connect

Vinduet skifter til ovenstående billede, og her skal du klikke på Connect and Install WP Mail SMTP Pro. Og når du gør det, begynder pluginet til at låse op for nogle funktioner som kun betalende kunder får. Et af de funktioner skal vi bruge lige om lidt

Vi er nu, efter pluginet har arbejdet lidt, tilbage til det sted hvor vi har indtastet licensnøglen. Den er nu verificeret, så nu skal vi sikre at vi sender mail fra den rigtige mailadresse.

Trin 12 – Gå til Microsoft 365 Administrationsportalen

Derfor skal vi, i en separat fane eller et andet browser-vindue, åbne din Microsoft 365 administration. Hvordan du åbner et nyt vindue eller fane, kommer lidt an på hvilken browser og hvilket system du bruger – desværre må du selv finde ud af det 🙂

Skriv i adressebjælken i det nye browservindue eller det nye faneblad office.com og tryk på enter

Hvis du bliver logget ind automatisk med den rigtige konto (med administrator-rettigheder på din Microsoft 365 for Business), kan du springe nogle trin over nu – så kan du gå videre til trin 19. Hvis du bliver logget på automatisk, men med den forkerte konto, så skal du logge af, og muligvis lukke alle browservinduer, for derefter at komme tilbage til trin 12 i denne guide.

Du skal nu klikke på Sign in, for at komme ind i din Microsoft 365

Trin 13 – Indtast brugernavn til din Microsoft 365 for Business

Her skal du indtaste det brugernavn du bruger for at styre dit Microsoft 365 for Business abonnement. Det kan være en e-mailadresse, et telefonnummer eller et Skype-navn. Derefter klikker du på Næste eller Next

Trin 14 – Indtast adgangskode til din Microsoft 365 for Business

Nu skal du indtaste din adgangskode. Vis den kode ikke til andre! Når du har indtastet koden klikker du på Sign in.

Trin 15 – Bekræft dit login med multifaktorgodkendelse

Hvis alt er vel, så har du tidligere aktiveret multifaktorgodkendelse på din Microsoft 365 for Business. Hvordan det ser ud er lidt afhængigt af metoden du bruger. Det kan være at du skal modtage en SMS, eller et opkald, eller at du skal godkende dit login vha. en app. I dette eksempel bruges SMS.
Hvis du ikke har aktiveret multifaktorgodkendelse, så kan trinnene 15 til 18 springes over. Jeg vil dog absolut anbefale at få aktiveret multifaktorgodkendelse når du færdig med denne guide. For en ordens skyld: det kan være at Microsoft også siger det til dig, efter du har trykket på Sign in i trin 14.

I dette eksempel har jeg trykket på den øverste mulighed (Text, på dansk SMS). Jeg modtog en SMS fra Microsoft efter ca. 30 sekunder.

Trin 16 – Vent på SMS’en

I den SMS var der en kode, 424639, som jeg skulle taste ind. Den kode er en engangskode, og den behøver du IKKE gemme. Når den er brugt én gang, så er den ugyldig derefter.

Trin 17 – Verificer koden

Når du har indtastet koden, trykker du på Verify (kan hedde noget andet på dansk)

Trin 18 – Vælg IKKE at forblive logget på

Måske bliver du spurgt om du vil forblive logget på, her skal du svare No eller Nej.

Trin 19 – Åbn selve administrationen

Du er nu i din Microsoft 365 portal, men vi skal dybere ind: ind til selve administrationen. Til venstre vil du se en navigationsbjælke. Et af ikonerne i den bjælke fører til administrationen. Klik på den (se billedet nedenfor)

Trin 20 – Brugere eller delte mailbokse

Nu skal du finde ud af, hvilke brugere der er tilgængelig på din Microsoft 365, og hvilke mailadresser de har. Det kan være, at du har oprettet en delt mailboks, som en bruger er medlem af – og som du vil bruge til at din WordPress sender mail fra. For at finde ud af mulighederne, skal du åbne Brugere i menuen til venstre

Det gør du ved at klikke på den lille pil, der peger nedad, til højre for Brugere. Dette udvider menuen.

Trin 21 – Aktive brugere

Klik på Aktive brugere, for at få en oversigt over alle brugere, inklusive alle delte mailbokse

Trin 22 – Vælg en aktiv mailadresse

Nu ved du hvilke mailadresser din WordPress kan bruge. Vælg en og husk det i hovedet, eller skriv det ned.

Trin 23 – Angiv afsender-adressen i WordPress

Nu skal du gå tilbage til WordPress Kontrolpanel. Den havde du åben i en anden fane, medmindre du var nødt til at lukke den i trin 12. Hvis det er tilfældet, skal du lige hoppe tilbage til trin 1 og 2, derefter finde WP Mail SMTP, markere den og klikke på Indstillinger eller Settings.

Da du satte din WordPress op, skulle du angive en mailadresse. Dette er din administrator-mailadresse, og WordPress går ud fra, at du vil sende fra den. Men den skal så være oprettet i din Microsoft 365. Så derfor skal du fortælle WP Mail SMTP nu fra hvilken mailadresse WordPress må sende mail. Det er den adresse du har fundet frem til i trin 22. Det indtaster du her i WordPress

Bemærk at du IKKE skal fjerne fluebenet ved “Force From Email”, da det vil resultere i at mail ikke kan blive afsendt.

Trin 24 – Vælg en mailtjeneste

Scroll en lille smule ned, hen til det sted hvor du skal vælge hvordan du vil få mails ud i den store verden. Her skal du vælge “365/Outlook”.

Trin 25 – Ind i Microsoft Azure

Dit abonnement hos Microsoft indeholder et system, som hedder Microsoft Azure. Du har sandsynligvis ikke noget at lave herinde normalt, det har de færreste mennesker. Men her skal du angive nogle rettigheder for at WordPress må bruge din Microsoft 365 for Business.
Derfor skal du åbne følgende link i et nyt faneblad ELLER browservindue: https://portal.azure.com/

Trin 26 – Registrer en app

Selvom det ikke er en decideret app, skal vi registrere her en app, ved at klikke på App registrations i toppen

Trin 27 – Ny registrering

Under titlen “App registrations” finder du en knap med et plus-tegn. Den skal du klikke på

Trin 28 – Navngiv din registrering

Du skal nu angive et genkendeligt navn, som giver mening for dig. Du må gerne kalde det “elefant” eller “pizza”, hvis det giver mening. Du kan ændre navnet senere hvis det er. Navnet er egentligt ligegyldigt, men der skal bare stå et eller andet.

Trin 29 – Hvilke type konti skal understøttes?

Det, der IKKE er ligegyldigt er hvilke typer konti der må bruges, hvad det er for et system du prøver at koble sammen. Så du skal vælge “Accounts in any organizational directory (Any Azure AD directory – Multitenant) and personal Microsoft accounts (e.g. Skype, Xbox)” under Supported account types.

Trin 30 – Hvor skal Microsoft sende resultat af login-forsøg til?

Selvom det står som “optional” i denne portal, er dette trin ikke valgfri. Du skal fortælle Microsoft hvor den kan sende information til, når en bruger har forsøgt at logge på. Dette loginproces foregår helt under motorhjelmen, og du mærker det ikke.

Under Redirect URI (optional) skal du vælge “Web”

Bag den udfylder du domænenavnet af din WordPress, fulgt af /wp-admin/. Husk at starte med https – såfremt du har https aktiveret på dit websted (hvis ikke: sørg for at https virker! Det er meget vigtigt for din hjemmesides sikkerhed)

Trin 31 – Færdiggør registrering

Når du har udført disse trin (28-30), skal du endeligt registrere din app som ikke er en app (eller jo, det er den på en måde, men du vil formentligt ikke genkende det som en app. Det er vist kun nørder der kan).

Knappen “Registrer” ligger i bunden

Trin 31 – Application ID

WP Mail SMTP har brug for to oplysninger, for at forbinde WordPress med din Microsoft 365. Det første er et såkaldt Application ID eller Application Client ID. Den finder vi her i dette trin.
Når din “app” er registreret, vil du se en masse tal og oplysninger på din skærm. Det kan godt virke som en masse volapyk. Det meste har vi heller ikke brug for. Men vi har brug for en tekst-strimle. Se på billedet hvilken strimle der skal kopieres

Tip: hvis du holder din musmarkør hen over strimlen, så kommer der et lille ikon bag ved. Når du klikker på det, kopieres hele strimlen til din udklipsholder.

Trin 32 – Indsæt Application ID i din WordPress

Nu skifter vi tilbage til fanen eller vinduet med dit WordPress Kontrolpanel. I trin 24 havde du valgt en såkaldt “mailer”. Da du gjorde det, kom der nogle indstillinger til syne nedenunder. Du skal muligvis scrolle lidt ned.

Bag “Application ID” indsætter du den strimle, du fandt i trin 31.
Tip: hvis du har brugt ikonet til at kopiere strimlen til din udklipsholder, eller kopieret den på anden vis, kan du med fordel klikke med højre museknap eller bruge genvejstasten Ctrl+V for at sætte ID’et ind her.

Trin 33 – Logintilladelse

Det er ikke nok med et Application ID. Der skal også en adgangskode til. Så vi skifter tilbage til fanen hvor du har Microsoft Azure Portalen, nærmere betegnet oversigten af din nyoprettede “app”, åben. Altså den side med alle de oplysninger, du kom til i trin 31.

Nu kan du se i venstre side at der er nogle undersider. En af dem hedder Certificates & secrets. Den klikker du på

Trin 34 – Opret ny adgangskode

Nu er det tid til, at oprette den adgangskode, som hører sammen med Application ID’et fra trin 31. Det gør du ved at klikke på plus-tegnet foran “New client secret”

Trin 35 – Beskrivelse af adgangskoden

Adgangskoden skal have et navn – det kan for dig være ligegyldigt. Men det synes Microsoft det skal. Så du skal angive et navn eller en beskrivelse eller hvad vi nu kalder det

Trin 36 – Gyldighed

Det er ikke tilladt at have en adgangskode til en “app” til at være gyldig for altid – der skal være en grænse. Her skal du selv vælge hvad du synes passer bedst til dit behov. I denne guide har jeg valgt at adgangskoden skal være gyldig i to år, eller 730 dage.

Bemærk: hvis din WordPress en dag ikke mere kan sende mails ud, så kan det være at adgangstilladelsen er udløbet

Trin 37 – Færdiggør oprettelsen af adgangskoden

Når du har angivet beskrivelsen og gyldigheden, skal du klikke på “Add” i bunden for at oprette koden

Trin 38 – Kopier din adgangskode

Nu er din kode oprettet. Den vises i listen – men kun denne gang. Så du skal nu kopiere den (og her kan du igen bruge det ikon bag koden). Det er strimlen der står under “Værdi”, og IKKE strimlen under “Secret ID” du skal kopiere her. Gem det et godt sted, du får ikke at se det igen her i Microsoft Azure!

Vi er nu helt færdig med Microsoft Azure, så du er velkommen til at lukke de to faneblade eller browservinduer til Azure, du havde åben.

Bemærk: vi har endnu brug for vinduet hvor du har administrationen til din Microsoft 365 åben – der er jo forskel mellem Microsoft 365 og Microsoft Azure, selvom de hører sammen i dit abonnement.

Trin 39 – Indsæt adgangskoden

Nu går du tilbage til fanen eller vinduet med dit WordPress Kontrolpanel. Du havde i trin 32 indtastet Application ID. Under det kan du nu indtaste den kode, du fandt i trin 38

Trin 40 – Gem koblingen

Nu er vi kommet dertil, at WordPress skal kobles til din Microsoft 365 for Business. Og det gør du ved at klikke på “Save Settings” i bunden

Tillykke, nu har du forbundet Microsoft 365 for Business med din WordPress. Men vi er ikke færdig endnu. Nu skal du sørge for, at Microsoft 365 får de rigtige tilladelser.

Tid til en kop kaffe – inden vi tager fat i den næste fase.

Udfordringen er her, at hvis du i forvejen er logget på Microsoft 365 med en anden bruger, end den der skal sende mails fra dit websted, så vil disse tilladelser gives til den forkerte bruger, eller slet ikke blive givet.

Trin 41 – Ændr adgangskoden til brugeren på Microsoft 365

Hvis du ikke kender din adgangskode til brugeren på Microsoft 365, der skal sende mails, så skal du ændre det. Så du skal åbne administrationen af din Microsoft 365, som du skiftede væk fra i trin 23.

Bemærk: hvis du ændrer adgangskoden til en eksisterende bruger, som allerede er konfigureret på din telefon, tablet eller i din computer, så skal du sandsynligvis angive adgangskoden påny på de forskellige enheder!

Hold musen hen over den bruger (eller delte mailboks) der skal sende mails fra dit websted. Du vil se at der dukker et ikon i form af en nøgle op. Klik på den nøgle

Trin 42 – Angiv ny kode

Bemærk: dette virker KUN hvis du ændrer koden for en ANDEN bruger end den, du er logget på med. Gør du det for den bruger, du er logget på med på Microsoft 365, så skal du i forvejen kende adgangskoden, og så giver det ikke mening at ændre den 🙂

Du kan vælge at Microsoft selv foreslår en adgangskode, du kan også selv komme med en. Jeg vil anbefale at du IKKE får brugeren til at ændre koden første gang vedkommende logger på.

Trin 43 – Gem det nye password

Husk at gemme passwordet. Det gør du ved at klikke på knappen “Nulstil adgangskoden” i bunden

Trin 44 – Going underground!

Som jeg nævnte før, kan det give udfordringer til at logge på med en anden konto hos Microsoft, end den du er logget på med i forvejen. Derfor er det bedst, at du nu åbner et nyt browservindue i inkognito. Dette kaldes også InPrivate – kært barn har mange navne. På en computer med Windows kan det gøres ved at trykke på Ctrl-tasten sammen med N, på en Mac med Command og N. Der findes også andre metoder til at åbne en Inkognito-browser, brug den metode du synes er nemmest.

Trin 45 – Åben dit WordPress Kontrolpanel

Lige som i trin 1, men så i inkognito

Trin 46 – Gå til WP Mail SMTP Settings

Brug navigationsmenuen til venstre, peg på WP Mail SMTP og klik på Settings, som dukker op når du holder musen henover WP Mail SMTP

Trin 47 – Log også af konti, Windows logger dig på automatisk

Selvom vi nu har omgået cookies, der logger dig på automatisk på Microsoft 365, ved at gå ind i Inkognito, kan det være at Windows logger dig på fordi din konto er koblet til dit styresystem. Dette vil ikke ske på en Mac, så hvis du er Mac-bruger, kan du springe trin 48 og 49 over.

Du skal åbne en ny fane, og gå ind i https://office.com

Hvis du nu møder et loginskærm, kan du blot lukke fanen, og gå videre til trin 50.

Trin 48 – Log af

I højre hjørne øverst finder du enten dit billede eller 1 eller 2 bogstaver der indikerer dit navn. Hold musen over det, og klik på Log af når det dukker op

Trin 49 – Glem det!

Du bliver nu logget af, og efter nogle sekunder kommer du på forsiden af Office.com. Her skal du klikke på “Forget this account” eller “Glem denne konto”.

Trin 50 – Luk fanen – ikke browseren

Nu kan du lukke fanen hvor du havde Microsoft 365 åben, og dermed vender du tilbage til dit WordPress Kontrolpanel

Trin 51 – Kobl din den rigtige mailboks

Scroll lidt længere ned, og klik på knappen “Allow plugin to send emails using your Microsoft account”

Trin 52 (måske) – Vælg en konto

Selvom vi lige havde sagt til Microsoft i trin 51, at den skulle glemme alt om din konto, så har Microsoft en lidt for god hukommelse. Men i det mindste har du nu et valg. Og her skal du vælge “Use another account”

Trin 53 – Angiv den mailadresse, der skal sende mails for dig

Nu sker det. Nu kan du endelig angive den e-mailadresse, du valgte i trin 22. Så jeg håber at du skrev det ned eller at du har en lige så god hukommelse som Microsoft eller Computernørden. Derefter klikker du på Next eller Næste

Trin 54 – Indtast koden

Nu skal du indtaste den kode, der hører til den mailboks, du vil bruge. Enten kunne du huske den, eller også påbegyndte du ændringen af den i trin 41. Derefter trykker du på Sign in eller Log på

Trin 55 – Giv tilladelser

Bemærk: måske skal du bekræfte dit login nu vha. multifaktorgodkendelse. Denne trin har jeg undladt her, i modsætning til tidligere. Der er nemlig en rimelig chance (eller risiko!) for at multifaktorgodkendelse ikke er aktiveret for delte mailbokse, som jeg bruger her i denne guide.

Vi er næsten ved vejs ende: nu skal du give den endelige tilladelse til at WordPress må bruge mailboksen. Og det gør du simpelthen ved at klikke på Accept

That’s it! Altså, næsten da.

Det er altid en god idé at kontrollere opsætningen. Og så er det en god idé at aktivere logfilen for alle elementer. Men det er ikke nødvendigt – bare en rigtig god idé!

Hvis du ikke har lyst til at gøre det selv, så ring til mig, jeg gør det gerne for dig. Jeg har trods alt prøvet det. Jeg har også haft udfordringer hvor ting ikke var som det skulle – og det løste jeg også!

Tak for at læse!

0
    0
    Din kurv
    Ej, der er intet i din kurv!Tilbage til shoppen